Kickstarter commercial Protectors Club

De Secret Protectors Club wil kinderen weer verbinden met de natuur. Als (ook) kinderen de verbinding met de natuur verliezen, wie zijn dan straks de mensen die de natuur gaan beschermen? Ouders nemen een abonnement voor hun kinderen en ontvangen elke twee weken een geheime brief door de brievenbus met een avontuur van River en Tom die over de hele wereld reizen en vertellen over de natuur. De brief eindigt met een missie voor de kinderen die ze buiten in de natuur moeten volbrengen.

Voor de Kickstarter fundraiser maakte Roger deze commercial: ‘You can’t swipe nature away’.

 

Credits

Concept: Ivo Ijsbrandy en Frank Koning. Regie: Ivo Ijsbrandy. Camera: Yauheni (Eugene) Bankouski.

De Secret Protectors Club vind je hier.

EYOF Jeugd Olympische Spelen - reclamebureau utrecht

Youth Olympic Games

EYOF is het Jeugd Olympische Festival waar jonge sporters uit 60 landen strijden om de medailles. Vergelijkbaar met de échte Olympische Spelen maar dan voor sporters uit dezelfde leeftijdscategorie.

Onze opdracht was om een campagne te ontwikkelen die ervoor zorgt dat de inwoners van regio Utrecht op de hoogte zijn van het evenement. En om ervoor te zorgen dat ze komen kijken naar de wedstrijden.

In de campagne hebben we Utrecht als decor gebruikt, de Dom, de grachten en de Rode Brug. De sporters staan centraal en de heading roept op om te komen kijken. Omdat het gaat om grote talenten, laten we ze in de campagne extralarge zien. Hiermee hadden we direct ook een concept dat doorvertaald kon worden naar XL medailles op straat, een XL erepodium en een XL basketballer op de Neudeflat.

 

Guerilla in binnenstad Utrecht

 

Het resultaat van de campagne en pr-inspanningen“De bezoekersaantallen zijn boven verwachting van de organisatie. De laatste twee dagen waren de tribunes bijna overal vol en moesten mensen helaas teleurgesteld worden. Volgens voorlopige tellingen – ook vandaag zijn immers nog veel kaarten verkocht voor de finales – zijn de wedstrijden en de openingsceremonie bezocht door in totaal ruim 40.000 toeschouwers.” (uit afsluitende persbericht EYOF)

Sunday’s | Inhaker Tour de France

Vlak voor de start van de Tour de France hebben we het werk een keer omgedraaid. Eerst het idee bedacht en dat voorgelegd aan verschillende bedrijven waaronder Sunweb (reizen) en Sunday’s (zonnestudio’s). Sunday’s hapte, kocht het idee en plaatste stoepborden voor de vestigingen in de binnenstad toen Utrecht overliep van de bezoekers tijdens Le Tour. Voor alle vestigingen in Nederland werd de actie ingezet en de visual verscheen als advertentie op de Facebook timeline bij de doelgroep.

 

TIAS School for Business and Society - reclamebureau utrecht

TIAS ‘What if…’ campagne

TIAS is de business school met de payoff: ‘Never stop asking’. TIAS stimuleert deelnemers aan managementprogramma’s om vragen te blijven stellen en zich te blijven verbazen. In het wervingsmateriaal van TIAS worden toekomstige deelnemers ook direct al geprikkeld met ‘What if…’ vragen.

In totaal heeft Roger ruim 20 beelden en ‘What if’s’ geformuleerd in samenwerking met TIAS. Deze beelden worden gebruikt voor brochures en advertenties. Blow-ups zorgen voor de aankleding van het pand in Tilburg.

Kewlox kastsystemen - reclamebureau utrecht

Kewlox consumenten

Kleurig als een kameleon en flexibel als een elastiekje. Dat zijn de kasten van Kewlox. Er is altijd een kast die bij je past en dat is dan ook het thema geworden van de campagne. Verschillende mensen laten hun favoriete kast zien in de advertenties. Die verschenen voornamelijk op de achterkant van de tv-gidsen (VARA, KRO en VPRO) zodat we ook nog goed de uiting per medium konden kiezen.

Verder heeft Roger een redactionele formule opgesteld voor een reeks e-mailnieuwsbrieven met een mooie balans tussen human interest, nieuws en sale.

e-mailnieuwsbrief Kewlox

Altrecht geestelijke gezondheidszorg - reclamebureau utrecht

Altrecht online jongerenplein

Altrecht is een instelling voor geestelijke gezondheidszorg. De jonge cliënten van Altrecht, de generatie Y, zijn veel online en een digitale ontmoetingsplek kan jongeren van Altrecht bij elkaar brengen. Ze kunnen ervaringen uitwisselen in het forum, ze kunnen testjes doen, educatieve games spelen en zelfs meebeslissen tijdens de online vergaderingen van de Jeugdraad.

Het resultaat is het Webwoud, een wereld waar de cliënten tussen 12 en 16 jaar zich thuis kunnen voelen ook omdat er afspraken zijn gemaakt dat behandelaars niet mee kunnen lezen op bijvoorbeeld het forum. Een selectie van de functies van het Webwoud.

 

  • Ontspanningsoefeningen
  • Jeugdraad (vergaderingen en notulen)
  • Games (bijvoorbeeld ADHD-game)
  • Zelftestjes
  • Ervaringen van lotgenoten
  • Chatten
  • Kinderhoekje
  • Gallery voor kunst uit de creatieve therapie

 

 

 

NS Reizigers direct mail

NS direct-mail

U kent het uit de krant of uit eigen ervaring. Het is herfst, de blaadjes vallen en dan wordt het glad op het spoor. In heel Europa zijn mensen bezig om hiervoor een oplossing te ontwikkelen. NS heeft twee veelbelovende innovaties die een eind kunnen maken aan de gladheid op het spoor en ervoor kunnen zorgen dat er weer meer grip op het spoor komt.

Roger ontwikkelde een uitnodiging naar een select groepje veiligheidsmanagers die in Europa betrokken zijn bij dit probleem. We verleidden ze naar Nederland te komen om de testresultaten van beide innovaties te bekijken. Het werd een uitnodiging waarin heel subtiel een paar lijntjes schuurpapier waren verwerkt. Inderdaad….meer grip begint zo al bij het vasthouden van de uitnodiging.

JAM Hair & make-up - reclamebureau utrecht

Herfstactie JAM hair & make-up

Voor onze buren, die er al jaren voor zorgen dat ons haar goed zit, heeft Roger een novemberactie ontwikkeld. In december is het traditioneel zeer druk bij kappers en JAM wilde graag de drukte spreiden over twee maanden. Roger ontwikkelde een herfstactie met korting, met een gezellig haardvuurtje en vloerkleedjes en misschien wel een pop-up optreden van een singer-songwriter op zaterdag. Het beeldconcept hebben we gebruikt voor e-mailings naar het klantenbestand, Facebook-advertising en flyers.

November werd een drukke maand voor JAM, de Facebook likes vlogen omhoog en de actie staat inmiddels elk jaar op het programma.

TIAS Nieuwe Tijden campagne

De wereld is veranderd en dat stelt managers voor nieuwe uitdagingen. Investeer ik in robots of in mensen? Produceren in Nederland of toch in India? De nieuwe campagne van TIAS hebben we op deze managementdilemma’s gebaseerd. Wil je de ontwikkelingen voor zijn, meld je dan aan voor een managementopleiding bij TIAS.

Voor de campagne hebben we drie visuals uitgewerkt, waarin het dilemma ook te zien is. Ook makkelijk door te vertalen naar de concrete opleidingen van TIAS, bijvoorbeeld voor de Master of Marketing: ‘Eerst een verdienmodel of eerst fans?’

Advertenties in dagbladen en vakbladen kregen hulp van de radiocampagne die zorgde voor meer dan voldoende traffic naar de site en tevreden gezichten bij TIAS.

 

Radiocommercial 20”