EYOF Jeugd Olympische Spelen - reclamebureau utrecht

Youth Olympic Games

EYOF is het Jeugd Olympische Festival waar jonge sporters uit 60 landen strijden om de medailles. Vergelijkbaar met de échte Olympische Spelen maar dan voor sporters uit dezelfde leeftijdscategorie.

Onze opdracht was om een campagne te ontwikkelen die ervoor zorgt dat de inwoners van regio Utrecht op de hoogte zijn van het evenement. En om ervoor te zorgen dat ze komen kijken naar de wedstrijden.

In de campagne hebben we Utrecht als decor gebruikt, de Dom, de grachten en de Rode Brug. De sporters staan centraal en de heading roept op om te komen kijken. Omdat het gaat om grote talenten, laten we ze in de campagne extralarge zien. Hiermee hadden we direct ook een concept dat doorvertaald kon worden naar XL medailles op straat, een XL erepodium en een XL basketballer op de Neudeflat.

 

Guerilla in binnenstad Utrecht

 

Het resultaat van de campagne en pr-inspanningen“De bezoekersaantallen zijn boven verwachting van de organisatie. De laatste twee dagen waren de tribunes bijna overal vol en moesten mensen helaas teleurgesteld worden. Volgens voorlopige tellingen – ook vandaag zijn immers nog veel kaarten verkocht voor de finales – zijn de wedstrijden en de openingsceremonie bezocht door in totaal ruim 40.000 toeschouwers.” (uit afsluitende persbericht EYOF)
TIAS School for Business and Society - reclamebureau utrecht

TIAS ‘What if…’ campagne

TIAS is de business school met de payoff: ‘Never stop asking’. TIAS stimuleert deelnemers aan managementprogramma’s om vragen te blijven stellen en zich te blijven verbazen. In het wervingsmateriaal van TIAS worden toekomstige deelnemers ook direct al geprikkeld met ‘What if…’ vragen.

In totaal heeft Roger ruim 20 beelden en ‘What if’s’ geformuleerd in samenwerking met TIAS. Deze beelden worden gebruikt voor brochures en advertenties. Blow-ups zorgen voor de aankleding van het pand in Tilburg.

Altrecht geestelijke gezondheidszorg - reclamebureau utrecht

Altrecht online jongerenplein

Altrecht is een instelling voor geestelijke gezondheidszorg. De jonge cliënten van Altrecht, de generatie Y, zijn veel online en een digitale ontmoetingsplek kan jongeren van Altrecht bij elkaar brengen. Ze kunnen ervaringen uitwisselen in het forum, ze kunnen testjes doen, educatieve games spelen en zelfs meebeslissen tijdens de online vergaderingen van de Jeugdraad.

Het resultaat is het Webwoud, een wereld waar de cliënten tussen 12 en 16 jaar zich thuis kunnen voelen ook omdat er afspraken zijn gemaakt dat behandelaars niet mee kunnen lezen op bijvoorbeeld het forum. Een selectie van de functies van het Webwoud.

 

  • Ontspanningsoefeningen
  • Jeugdraad (vergaderingen en notulen)
  • Games (bijvoorbeeld ADHD-game)
  • Zelftestjes
  • Ervaringen van lotgenoten
  • Chatten
  • Kinderhoekje
  • Gallery voor kunst uit de creatieve therapie

 

 

 

NS Reizigers direct mail

NS direct-mail

U kent het uit de krant of uit eigen ervaring. Het is herfst, de blaadjes vallen en dan wordt het glad op het spoor. In heel Europa zijn mensen bezig om hiervoor een oplossing te ontwikkelen. NS heeft twee veelbelovende innovaties die een eind kunnen maken aan de gladheid op het spoor en ervoor kunnen zorgen dat er weer meer grip op het spoor komt.

Roger ontwikkelde een uitnodiging naar een select groepje veiligheidsmanagers die in Europa betrokken zijn bij dit probleem. We verleidden ze naar Nederland te komen om de testresultaten van beide innovaties te bekijken. Het werd een uitnodiging waarin heel subtiel een paar lijntjes schuurpapier waren verwerkt. Inderdaad….meer grip begint zo al bij het vasthouden van de uitnodiging.

JAM Hair & make-up - reclamebureau utrecht

Herfstactie JAM hair & make-up

Voor onze buren, die er al jaren voor zorgen dat ons haar goed zit, heeft Roger een novemberactie ontwikkeld. In december is het traditioneel zeer druk bij kappers en JAM wilde graag de drukte spreiden over twee maanden. Roger ontwikkelde een herfstactie met korting, met een gezellig haardvuurtje en vloerkleedjes en misschien wel een pop-up optreden van een singer-songwriter op zaterdag. Het beeldconcept hebben we gebruikt voor e-mailings naar het klantenbestand, Facebook-advertising en flyers.

November werd een drukke maand voor JAM, de Facebook likes vlogen omhoog en de actie staat inmiddels elk jaar op het programma.

Corporate brochure KNMI

Een mooie start voor het KNMI dit jaar met een nieuwe corporate brochure. Op basis van een meerjarenstrategie heeft Roger een schetsontwerp gepresenteerd waarin in grote lijnen te zien was welke redactionele thema’s we wilden behandelen met een onderscheidend beeldconcept.

Beeldconcept

Over de beelden bij de thema’s hebben we een grafisch laag gelegd met symbolen, die te maken hebben met meteorologie of met gegevensoverdracht. Zo maken we zichtbaar in een beeld wat de KNMI toevoegt aan wat de gemiddelde Nederlander ziet.

Redactioneel

Het KNMI is veel meer dan het weerbericht. Het instituut is koploper op het gebied van klimaatscenario’s, heeft een voortrekkersrol in Europa bij het weersatellietprogramma en heeft met haar kennis de luchtvaart wereldwijd een stuk efficiënter gemaakt door in de neus van elke Boeing een weerstation in te bouwen. Interessante thema’s die het volledige beeld laten zien en ook boeien.

Tijdens de ontwikkeling zijn er meerdere momenten geweest dat er afstemming is geweest met een brede groep binnen het KNMI en de directie. Het resultaat is een mooi verhaal met een nieuw beeldconcept dat met enthousiasme is ontvangen door medewerkers en directie.