Een mooie start voor het KNMI dit jaar met een nieuwe corporate brochure. Op basis van een meerjarenstrategie heeft Roger een schetsontwerp gepresenteerd waarin in grote lijnen te zien was welke redactionele thema’s we wilden behandelen met een onderscheidend beeldconcept.
Beeldconcept
Over de beelden bij de thema’s hebben we een grafisch laag gelegd met symbolen, die te maken hebben met meteorologie of met gegevensoverdracht. Zo maken we zichtbaar in een beeld wat de KNMI toevoegt aan wat de gemiddelde Nederlander ziet.
Redactioneel
Het KNMI is veel meer dan het weerbericht. Het instituut is koploper op het gebied van klimaatscenario’s, heeft een voortrekkersrol in Europa bij het weersatellietprogramma en heeft met haar kennis de luchtvaart wereldwijd een stuk efficiënter gemaakt door in de neus van elke Boeing een weerstation in te bouwen. Interessante thema’s die het volledige beeld laten zien en ook boeien.
Tijdens de ontwikkeling zijn er meerdere momenten geweest dat er afstemming is geweest met een brede groep binnen het KNMI en de directie. Het resultaat is een mooi verhaal met een nieuw beeldconcept dat met enthousiasme is ontvangen door medewerkers en directie.