TIAS School for Business and Society - reclamebureau utrecht

TIAS ‘What if…’ campagne

TIAS is de business school met de payoff: ‘Never stop asking’. TIAS stimuleert deelnemers aan managementprogramma’s om vragen te blijven stellen en zich te blijven verbazen. In het wervingsmateriaal van TIAS worden toekomstige deelnemers ook direct al geprikkeld met ‘What if…’ vragen.

In totaal heeft Roger ruim 20 beelden en ‘What if’s’ geformuleerd in samenwerking met TIAS. Deze beelden worden gebruikt voor brochures en advertenties. Blow-ups zorgen voor de aankleding van het pand in Tilburg.

Corporate brochure KNMI

Een mooie start voor het KNMI dit jaar met een nieuwe corporate brochure. Op basis van een meerjarenstrategie heeft Roger een schetsontwerp gepresenteerd waarin in grote lijnen te zien was welke redactionele thema’s we wilden behandelen met een onderscheidend beeldconcept.

Beeldconcept

Over de beelden bij de thema’s hebben we een grafisch laag gelegd met symbolen, die te maken hebben met meteorologie of met gegevensoverdracht. Zo maken we zichtbaar in een beeld wat de KNMI toevoegt aan wat de gemiddelde Nederlander ziet.

Redactioneel

Het KNMI is veel meer dan het weerbericht. Het instituut is koploper op het gebied van klimaatscenario’s, heeft een voortrekkersrol in Europa bij het weersatellietprogramma en heeft met haar kennis de luchtvaart wereldwijd een stuk efficiënter gemaakt door in de neus van elke Boeing een weerstation in te bouwen. Interessante thema’s die het volledige beeld laten zien en ook boeien.

Tijdens de ontwikkeling zijn er meerdere momenten geweest dat er afstemming is geweest met een brede groep binnen het KNMI en de directie. Het resultaat is een mooi verhaal met een nieuw beeldconcept dat met enthousiasme is ontvangen door medewerkers en directie.